Pazartesi, Ocak 14, 2008

Tokat' ta Okçuluk Sporu


-Tokat bölgesinde okçuluk sporu üç aydır yapılıyor ama bir çok minik sporcumuz bu ilimizde okçuluğa başlamış bile. Tokat' ta şu an yirminin üstünde minik okçu, antrenör Davut Kaya'nın denetiminde okçuluk çalışmalarını sürdürüyor .

-Davut Kaya; Gazi Osman Paşa Üniversitesi BESYO mezunu, genç beden eğitimi öğretmenlerimizden, okçuluğu çok seviyor ve çok çalışıyor.

-Sporcularının çoğu 26 Haziran İlöğretim ilkokulundan. Davut hocanın telefonu; 0 544 3442198 , Tokat'ta okçuluk sporu yapmak isteyenler Davut hocayı arayabilirler.

-Tokat il temsilcisi Dr.Y.Metin Aksoy, aynı zamanda Osmanlı Yayı yapan ender değerlerimizden. Sayın Aksoy, Tokat sağlık il müdürlüğü görevini de sürdürüyor.

- Tokat 26 Haziran İlköğretim Okulu' nda eğitim gören iki minik okçu kardeşimiz ; Kübra Çoban (1996) ve Ayşe Nur Dede (1996) , 28 0cak-04 Şubat 2007 tarihlerinde Ankara'da yapılacak olan Minikler Teknik Gelişim Kampı' na davet edildiler. Kendilerini ileride Milli Takım Kamplarında da görmeyi ümid ediyoruz.
















27 yorum:

Adsız dedi ki...

Öncelikle Rıdvan Hocama böyle bir site hazırlayıp bizimle tecrübelerini ve bilgilerini paylaştığı için teşekkür ediyorum.Okçuluk sporuna başlayalı yaklasık 3 ay gibi bir zaman oldu ama okçuluk sporunu seven ve sevdiren antrenörlerimiz saysinde kısa zamanda çok bilgiye ulaştım.Fedeerasyonumuza çok teşekkür ediyorum desteklerini esirgemediği için.
Davut KAYA Tokat Okçuluk Ant.(tok-ok)

Adsız dedi ki...

öncelikle tokatda böle bir sporu ön plana çıkarmaK gerçekten gurur verici çünkü çok az alanda bulundugu bilinmekte ve herkesin bildigi gibi ata sporlarımızdan birisidir.Başta DAVUT KAYA olmak üzere bu spora destek veren herkese teşekkür ederim.İNşallah Tokat da iyi bir dereceye gelir ve OKÇULUK alanında iyi bir başarı gösterir.Bu alanın açılmasına yardımcı olan herkse içtenlikle teşşekkür ederim

Adsız dedi ki...

rıdvan hocamıza bize böyle güzel bi sitede yer verdiği için canı gönülden teşekkür ederim.davut hocamızın mahiyetinde 3 aydır antreman yapıyoruz ve bu kısa süre içerisinde bir çok yol katettiğimize inanıyorum.inşallah türk okçuluğu için hayırlısı olur. saygılar

BEHLÜL GÜL

Adsız dedi ki...

Ben bu alanda bir çalışma yapılmasına gerçekten çok sevindim çünkü sporla ilgilenmeyi çok seviyorum ondan ziyade okçulugun ilk adımını biz sporcularla atılmasıda onur verici zaten bize destek çıkan HOCAM DAVUT KAYA YA bu yönden çok teşekkür ederim...Bunun yanında bize yardımcı olan RIDVAN HOCAYADA teşşkürler.İNŞ TOKAT TA okçuluk alanında iyi bir başarı gösterecegiz...saygılarımla

Adsız dedi ki...

mrb ben kübra çoban. tokatta ilk okçuluk adımını diğer arkadaşlarım ve ben başlattık çok zevkli eylenceli ve beceri gerektiren bir spor HAYDİ TOKAT OKÇULUK SALONUNA İLİMİZİ BİZDE ŞANLANDIRALIM::!!!??? ve BİZE TÜM EMEKLERİ İÇİN DAVUT KAYA 'YA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM !!!!????.....

Adsız dedi ki...

öncelikle bize ilgi gösteren büyüklerimize teşekkür ederim.özellikle davut kaya ya ve bana destek veren arkadaşlarıma sonsuz teşekkürler

Adsız dedi ki...

öncelikle bu sporu tokatımızda canlandıran antrenör davut kaya'ya sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum.Gerçekenten yürekten tebrik ediyorum.Ve sadece şunu istiyorum
bu kardeşimizi destekleyin

Adsız dedi ki...

ÖNCELİKLE TOKATA İLK OKÇULUGU YAYGINLAŞTIRAN DAVUT ABİYİ TEBRİK EDİYORUM....UMARIM ALANINIZDA TOKATA BAŞARILAR GETİRİRSİNİZ.

Adsız dedi ki...

bu sporun tokatta gelişmesiiçin herşeyini ortaya koyarak çalışmalara başlayan genç dinamik bir kardeşimiz olan davut kaya yı tebrik ediyorum.inanıyorumki kendisinin örnek bir antrenör olarak Türkiye okçuluk federas yonuna elit seviyede başarılı spor cular kazandıracağına tümkalbimle inanıyorum.Tokatlılar olarak bu bıranşın desteklen mesini canı gönülden istiyorum .

Adsız dedi ki...

spor camiasının içinde yıllardır bulunan davut kaya kardeşimizin okçuluk bıranşındada başarılı olacağına canı gönülden inanıyorum.azimli kararlı ve başarılı bir kişilk olan davut kardeşimize her zaman desteklerimizi vermeye hazırız

Adsız dedi ki...

tüm okçuluk camiasına selamlar internetten okçuluk ile ilgili birşeyler bakarken aaa bir de baktım ki bizim ilimizin sporcuları antrenör DAVUT KAYA helal olsun bu kadar kısa zaman da tokata bir hayli benimsetmiş okçuluğu hocamız DAVUT KAYA destek verilsin bu spora bence daha iyi işler olacağı kesin saygılarla

Selçuk YILDIRIM dedi ki...

Tebrikler Davut KAYA kardeşim.Tokat ilinde insanların aklına gelmeyecek cesaret isteyen bir sporu başlattın.Cenab-ı Allah yardımcın olsun. Sporcularını Mustafa Kemal ATATÜRK'ün şu sözleri çerçevesinde eğitmeni dilerim."Ben sporcunun zeki çevik aynı zamanda ahlaklısını severim.Kolay gelsin...

Adsız dedi ki...

öncelikle davut kaya'yı azminden ve okçuluk alanında göstermiş oldugu başarıdan dolayı tebrik ediyorum ve okçuluk alanı için davut kayayı destekleyen herkese teşekkür ediyorum.

Adsız dedi ki...

biz muhteşem ikili(seda we elif)
tokatta böyle farklı bir faaliyeti gerçekleştiren RIDVAN hocamıza teşekkür ederiz.:)ayrıca bizi herzaman destekleyen DAVUT hocamıza sonsuz teşekkürlerimizi sunuyoruz.YAŞA DAVUT HOCA!

Adsız dedi ki...

kökeni insanoğlunun avcılık günlerine dayanan günümüzde bir spor dalı olarak karşımıza çıkan okçuluk sporunu Tokat halkına tanıtan avut beye teşekkür ediyor başaracağına ve başarılı sporcular yetiştireceğine tüm kalbimle inanıyor ve destek veriyorum.Nerede okudum bilmiyorum ama birkaç Hadisi-i Şerirte "Bir ok vasıtasıyla üç kişi cennete girer.Oku yapan,oku atan ve oku atan kişinin eline veren."""ok atın ve ata binin ama ok atmak ata binmekten daha dir."diyodu.Asıl söylemek istediğim böyle maneviyatı yüksek olan bir branş neden işmesinki sevgiler

Adsız dedi ki...

okculuk ata sporumuzdur bu spor dalı hakkında bizi bilgilendiren Davut Kaya hocamıza tesekür ederiz.

Adsız dedi ki...

gecmıusten gunumuze okçuluk atalarımızdan bızlere kadar ulastı ulastıran we emegı gecen herkese cooook tesekkur edıyorummmm

Adsız dedi ki...

peygamberlik mesleğini günümüze aktaran okculuk antrenörü davut kayaya teşekkürler sunarak halkımızın bu spora ilgi göstermesi sünnet olduğunu hatırlatır saygılar sunarım.... sebati kaya gop üniversitesi

Adsız dedi ki...

Okculuk günümüz sporların belkıde en köklü sporu.Ata sporumuz olan bu sporu yeteri kadar ilgi göstermediğimiz için Uzakdoğuların himayesi girmiş durumda.Bu nedenle Tokatta ilk olarak Spor olarak tanıtan kardeşim Davut Beye teşekürü bir Tokatlı olarak çok görmüyorum.Nice değerlerimiz varki sahip çıkmadığımız için elimizden kayıp gidiyor.Değerlerımize sahip çıktığını gösterdiğiiçin bir Türk olarak Davut hocaya minnettarız.Başarılarının devamı diliyorum....

Adsız dedi ki...

Okculuk günümüz sporların belkıde en köklü sporu.Ata sporumuz olan bu sporu yeteri kadar ilgi göstermediğimiz için Uzakdoğuların himayesi girmiş durumda.Bu nedenle Tokatta ilk olarak Spor olarak tanıtan kardeşim Davut Beye teşekürü bir Tokatlı olarak çok görmüyorum.Nice değerlerimiz varki sahip çıkmadığımız için elimizden kayıp gidiyor.Değerlerımize sahip çıktığını gösterdiğiiçin bir Türk olarak Davut hocaya minnettarız.Başarılarının devamı diliyorum....

Adsız dedi ki...

Bize bu siteyi ayıran rıdvan hocamızı ve antrenörümüz olan davut hocamızı canı gönülden destekliyoruz.tokatımıza böylesine güzel bir sporu getirdiği için de sonsuz teşekkürlermizi sunuyoruz.değerli büyüklerimizden yardım ve desteklerini bekliyoruz.saygı ve sevgilerimizle

Adsız dedi ki...

başarılarınızın devamı dileğiyle saygılar

Adsız dedi ki...

GEÇEN YIL İL SPOR MÜDÜRLÜĞÜNE GİDEREK TOKATTA OKÇULUK SPORU VARMI DİYE SORMUŞTUM YOK CEVABINI ALINCA ÇOK ÜZÜLMÜŞTÜM. ŞİM Dİ NE KADAR SEVİNÇLİ OLDUĞUMU TAHMİN EDEBİLİYORSUNUZDUR.OKÇULUK SPORUNUN TOKATA GELMESİNDE EMEĞİ GEÇENLERE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM . DAVUT HOCAYA BAŞARILAR DİLİYORUM .EN KISA ZAMANDA TANIŞMAYA GELECEĞİM.

Adsız dedi ki...

insanlar hayallerine ulaşmak istediği kadar ulaşır...Abiminde ta ortaokul yıllarına dayanan(belki daha önceside vardır ama ben ozamanı hatırlıyorum)) okçulukla ilgili hayallerine ulaştığı için ne mutlu ona .
Bir hadisi şerifte"Bir ok sayesinde üç kişi cennete gider.Oku yapan, sunan,atan."Böylesine kutsal bir amaca hizmet ettiği için abimle grur duyuyoruz.Yolun acık olsun abim Allah yar ve yardımcın olsun.
MİNE KAYA

Adsız dedi ki...

TOKAT'TA bir ilki gerçekleştirdiğiiçin oğlum Davut Kaya'yı tebrik ediyorum başarıların devamını diliyorum.Ayrıca gösterdikleri ilgiden dolayı tüm genç okçulara teşekkür ediyorum.
" Ok atmak nafile ibadetten daha hayırlıdır."(hadis-i şerif)

Adsız dedi ki...

merhabalar çok güzel bir site

Betül - 하연이 dedi ki...

yaklaşık 2-3 hafta oldu okçuluğa başlayalı okulum sayesinde başladım okulun yaptığı bir etkinlik yani ! bu kadar yaygın olduğunu düşünmüyodum Tokat'ta duyanlarda Tokat'ta okuçuluk mu var diyodu ama varmış demekki :D Tokat'ımıza okçuluğu getirenlere çok teşekkür ediyorum.ve her gün bize bişiyler öğretmeye çalışıp bize sabreden hocamız Davut Kaya'ya da ayrıca teşekkür ediyorum.Tokat okçuluk seninle gurur duyuyor ! :D:D ;)

ARŞİV ( Aradıklarınızı Bulun )

Okçuluk ve Fatih

Rekor Kırdı, Hayatını Kurtardı :
Özbay Güven, Osmanlı Devleti'nin sporcuyu anında ödüllendirdiğini de belirtiyor. "Osmanlı sporcuyu hem korur, hem de anında mükafatlandırırdı. Osmanlı'nın sporcuya değer vermesini size bir örnekle anlatayım. Solak Sinan Subaşı, Fatih Devri'nin en büyük kemankeşlerinden birisiydi. Okmeydanı'nda da 1200 gezin üzerinde iki rekoru vardı. Sinan Subaşı, Silifke Kalesi'nin komutanıyken Karamanoğulları kaleyi ele geçirince Fatih öldürülmesi için ferman verdi. Fakat o sıralarda Sinan Subaşı rekorlar kırdığı için padişah kendisini affederek 'Kanını menziline öndül (ödül) koydum' dedi".

Fatih'in Oku :
Ayasofya'ya girdikten sonra Fatih , bir ok çekip '' alametim olsun '' diyerek Ayasofya kubbesinin ta ortasına attı.Bu okun yeri halen görülmektedir.
( Evliya Çelebi Seyehatnamesi 1.Cilt Syf:76,Çeviren : Mehmet ZILLİOĞLU )
- Okçuluk antrenmanları; mutlaka bir antrenör eşliğinde ,emniyet tedbirleri alınmış güvenli bir alanda ve kimseye zarar vermiyecek bir şekilde, yapılmalıdır.
KENDİNİZE DEĞER VERİN : A K R A F M C A N L I Y A Y I N

Okçuluk Bir Ata Sporudur

Okçuluk insanlığın varoluşuyla birlikte doğmuştur.Türkler ok ve yayı hem sanatsal hem de teknolojik açıdan ele alıp günümüze kadar getirmişlerdir.Osmanlı'larda okçuluk zirveye çıkmış ; top menzilinin 600 m. olduğu zamanlarda osmanlı okları 800 m.yi geçiyordu. Devamı...>>

Hakkımda

Fotoğrafım
KOCAELİ, İzmit, Türkiye
1968 doğumluyum.Beş yaşından beri ok atıyorum, 1981 yılında 13 yaşımda lisanslı olarak resmi anlamda okçuluk sporuna başladım.1987 yılından itibaren okçuluk antrenörlüğü yapıyorum.Milli Takım Antrenörlüğü yaptım; on tane antrenör, iki bölge antrenörü ve bir milli takım antrenörü ayrıca bir çok milli sporcu yetiştirdim.Sporcularım rekorlar kırıp, sayısız şampiyonluklar kazandı.İktisat fakültesi mezunuyum.1990 yılından itibaren kadrolu okçuluk antrenörü olarak görev yapmaktayım.1991 yılından bu yana da Türk-Osmanlı Okçuluk Tarihi ve olimpik bir spor dalı olan günümüzdeki Okçuluk Sporu hakkında araştırma yapmaktayım. Okçuluk Türklerin ilk ata sporudur ve ben de okçuluk sporunu çok seviyorum,okçuluğun yayılıp gelişmesi için çalışıyorum, bu nedenle Türk okçuluğunu hakkettiği yere getirmek için elimden gelen her şeyi yapmak istiyorum. -He was born in 1968 -Turkey.He has begun archery in 1981. Since 1987 he has been archery trainer. He has worked as Turkish National Team Trainer; educated many archers and already continue to this nice and hard job; studied Economy. He was born to be an archer ; try his best to develop archery in Turkey and World.

Beğendiğim Kitap : Zen ve Okçuluk


Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

free counters