Pazartesi, Temmuz 02, 2007

Makaralı Yay Erkekler Milli Takım Antrenörü Ayhan Uzuntaş'n Büyük Başarısı


Ayhan Uzuntaş göreve geldikten sonra makaralı yay spocuları başarılı olmaya başladı.

- XI. Avrupa Açıkhava Gençler ve Yıldızlar Okçuluk Şampiyonası, 26-30 Haziran 2007 tarihlerinde Portekiz'de yapıldı.


- Şampiyonada makaralı yay dalında Gökhan ATEŞ Gençler Avrupa Şampiyonu olurken, klasik yay dalında da Enes UĞURLU Gençler Avrupa 2.’si oldu.
-Klasik yay dalında Özlem Kılıçaslan genç bayanlar Avrupa 5.'si , makaralı yay dalında Şükran Öç genç bayanlar Avrupa 6.'sı olma başarısını gösterdiler...
- Ben buradan okçuluk federasyonu başkanı Sayın Abdullah Topaloğlu’nu kutluyorum, makaralı yay kategorisine de önem verip genç antrenörlere milli takımda görev verdiği için.Bu genç antrenörlerin başında makaralı yay erkekler milli takım antrenörü Ayhan Uzuntaş geliyor.Uzuntaş bir yıldır kamplarda genç okçularla çalışıyordu ve Gökhan Ateş bu çalışmaların sonunda Avrupa Şampiyonu oldu.
-Yarışmaya katılan genç erkekler makaralı yay sporcularına kamplarda eğitimlerini Ayhan UZUNTAŞ verdi.Sporcular gelişim ve milli takım kamplarında kendilerine güvenlerini kazandılar.Ok atış tekniklerinide geliştiren sporcular, stres altında ok atmayı da kavradılar.Ve bu yarışmada Gökhan ATEŞ aldığı bu eğitim sonucunda tüm turlarda rakiplerini eleyip Avrupa şampiyonu olmayı başardı.
- Makaralı yay erkekler milli takım antrenörü Ayhan UZUNTAŞ'a daha çok imkan verildiği takdirde daha büyük başarıların geleceğine inanıyorum.

Hiç yorum yok:

Okçuluk ve Fatih

Rekor Kırdı, Hayatını Kurtardı :
Özbay Güven, Osmanlı Devleti'nin sporcuyu anında ödüllendirdiğini de belirtiyor. "Osmanlı sporcuyu hem korur, hem de anında mükafatlandırırdı. Osmanlı'nın sporcuya değer vermesini size bir örnekle anlatayım. Solak Sinan Subaşı, Fatih Devri'nin en büyük kemankeşlerinden birisiydi. Okmeydanı'nda da 1200 gezin üzerinde iki rekoru vardı. Sinan Subaşı, Silifke Kalesi'nin komutanıyken Karamanoğulları kaleyi ele geçirince Fatih öldürülmesi için ferman verdi. Fakat o sıralarda Sinan Subaşı rekorlar kırdığı için padişah kendisini affederek 'Kanını menziline öndül (ödül) koydum' dedi".

Fatih'in Oku :
Ayasofya'ya girdikten sonra Fatih , bir ok çekip '' alametim olsun '' diyerek Ayasofya kubbesinin ta ortasına attı.Bu okun yeri halen görülmektedir.
( Evliya Çelebi Seyehatnamesi 1.Cilt Syf:76,Çeviren : Mehmet ZILLİOĞLU )
- Okçuluk antrenmanları; mutlaka bir antrenör eşliğinde ,emniyet tedbirleri alınmış güvenli bir alanda ve kimseye zarar vermiyecek bir şekilde, yapılmalıdır.
KENDİNİZE DEĞER VERİN : A K R A F M C A N L I Y A Y I N

Okçuluk Bir Ata Sporudur

Okçuluk insanlığın varoluşuyla birlikte doğmuştur.Türkler ok ve yayı hem sanatsal hem de teknolojik açıdan ele alıp günümüze kadar getirmişlerdir.Osmanlı'larda okçuluk zirveye çıkmış ; top menzilinin 600 m. olduğu zamanlarda osmanlı okları 800 m.yi geçiyordu. Devamı...>>

Hakkımda

Fotoğrafım
KOCAELİ, İzmit, Türkiye
1968 doğumluyum.Beş yaşından beri ok atıyorum, 1981 yılında 13 yaşımda lisanslı olarak resmi anlamda okçuluk sporuna başladım.1987 yılından itibaren okçuluk antrenörlüğü yapıyorum.Milli Takım Antrenörlüğü yaptım; on tane antrenör, iki bölge antrenörü ve bir milli takım antrenörü ayrıca bir çok milli sporcu yetiştirdim.Sporcularım rekorlar kırıp, sayısız şampiyonluklar kazandı.İktisat fakültesi mezunuyum.1990 yılından itibaren kadrolu okçuluk antrenörü olarak görev yapmaktayım.1991 yılından bu yana da Türk-Osmanlı Okçuluk Tarihi ve olimpik bir spor dalı olan günümüzdeki Okçuluk Sporu hakkında araştırma yapmaktayım. Okçuluk Türklerin ilk ata sporudur ve ben de okçuluk sporunu çok seviyorum,okçuluğun yayılıp gelişmesi için çalışıyorum, bu nedenle Türk okçuluğunu hakkettiği yere getirmek için elimden gelen her şeyi yapmak istiyorum. -He was born in 1968 -Turkey.He has begun archery in 1981. Since 1987 he has been archery trainer. He has worked as Turkish National Team Trainer; educated many archers and already continue to this nice and hard job; studied Economy. He was born to be an archer ; try his best to develop archery in Turkey and World.

Beğendiğim Kitap : Zen ve Okçuluk


Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

free counters